Дистанційна освіта з інформатики в період лютого 2021 року
22.02.2021 - 28.02.2021
Тема: Створення
та реалізація циклів з лічильником. Реалізація
алгоритмів, що містять цикли. Діалоги і події в Скретч
Теоретична частина.
Осмислюємо
властивості алгоритмів на текстових компетентнісних завданнях:
Задача 1. Дано півсклянки води і півсклянки
молока. Три ложки води долили до молока, а потім три ложки суміші знову перелили
в склянку з водою. Чого виявилось більше ( у грамах) внаслідок цих переливань: суміші:
води в молоці чи суміші: молока у воді?
Розв’язання: Порівну,
бо скільки відлили молока, стільки ж долили води.
Задача 2. Три подруги одягли сукні різних
кольорів. Одна − блакитну, друга − білу, і третя − зелену. Їхнє взуття було не таких
самих кольорів, як сукні; тільки в Олі колір взуття був однаковий. Наталка була в зелених босоніжках.
Сукня і взуття Валі не були білими. Хто і як був одягнений?
Розв’язання: Зрозуміло,
що колір Валиного взуття блакитний. Отже, Оля була у білій сукні і білих босоніжках.
Наталка одягла блакитну сукню, а Валя – зелену.
Задача 3. Скільки існує двоцифрових натуральних чисел, обидві цифри яких розташовані
у зростаючому порядку?
Розв’язання: У другому десятку їх 8,
у третьому десятку – 7, у четвертому десятку
- 6, і так далі. 8+7+.....+ 2+1=36 двоцифрових чисел?
Задача 4. Довести, що серед 5 осіб принаймні
двоє з них мають однакову кількість знайомих.
Розв’язання: Помістимо 5 осіб у „клітки”
з номерами 0,1,2,3,4, де номер „клітки” відповідає кількості знайомих особи. Зауважимо,
клітки з номерами 0 та 4 не можуть бути заповнені
одночасно, бо якщо є особа, що не знайома ні з ким, тоді клітка під номером 4 порожня.
Отже 5 осіб розміщені в чотирьох клітках. Принаймні дві особи знаходяться в одній
клітці., тобто мають однакову кількість знайомих.
Задача 5. Для п’яти дипломатів є ключі в одній зв’язці. Скільки необхідно зробити
спроб, щоб відімкнути три дипломати?
Розв’язання: Перенумеруємо
усі дипломати. Першим із ключів в найгіршому випадку треба зробити 4 спроби. Якщо ключ не підійшов до 4 дипломатів, то цей ключ обов’язково відімкне п’ятий
дипломат. Залишається 4 ключі та 4 дипломати. Другий ключ знайде свій дипломат у
найгіршому випадку за 3 спроби, тоді третій ключ у найгіршому випадку відімкне за три спроби третій дипломат. Отже, щоб відімкнути
три дипломати, потрібно 5+4+3=12 спроб.
Задача 6. Двоє
по черзі розламують шоколадку 6x8. За один
хід дозволяється зробити прямолінійний розлом будь-якої частини вздовж заглиблення.
Програє той, хто не зможе зробити хід.
Розв’язання: Головне
міркування: після кожного ходу кількість частинок збільшується рівно на 1. Спочатку був один шматок. В кінці гри, коли не можна зробити жоден хід,
шоколадка розламана на маленькі частинки. А їх-48. Таким чином, гра буде тривати
рівно 47 ходів, Останній, 47-й хід (також, як і всі інші ходи з непарними номерами),
зробить перший гравець. Тому він в цій грі перемагає, причому незалежно від того,
як він буде грати.
Задача
8. Є
дві купи каменів по 7 в кожній. За хід дозволяється взяти
будь-яку кількість каменів, але тільки із
однієї купи. Програє той, кому нема що брати.
Розв
'язування. В
цій грі другий гравець перемагає за допомогою
симетричної
стратегії: кожним своїм ходом він повинен брати
стільки ж каменів, скільки попереднім ходом
взяв перший гравець,
але
з іншої купи. Таким чином, у другого гравця завжди є хід.
Симетрія
в цій задачі грунтується на рівності числа каменів в купах.
Задача
9. Є
дві купки камінців: в одній -30, в
другій - 20. За хід
дозволяється
брати будь-яку кількість камінців, але тільки з одної купки.
Програє
той, кому нема що брати.
Розв
'язування. Виграє
перший. Першим ходом він зрівнює кількість
камшців
в купках, після чого грає і перемагає за
допомогою
симетричної
стратегії: кожним своїм ходом він повинен брати
стільки ж каменів, скільки попереднім ходом
взяв другий гравець,
але
з іншої купи.
Практична частина.
Виконуємо лише чотири завдання на вибір
Результат виконаної практичної роботи - це
чотири довільні файли( із кодами алгоритму та результатами виконання (скріншоти) алгоритму) надіслати вашому учителю на
електронну скриньку:
vinnser@gmail.com (Сергій Петрович)
***************************************
Додаткові задачі для розвитку кмітливості
Немає коментарів:
Дописати коментар