10.01.2022-14.01.2022
Тема: Інформація. Інформаційні процеси
Теоретична частина
Інформаційні
процеси |
||
№ |
Назва процесу |
Події в інформаційному
процесі |
1 |
Зберігання |
Запис на носії |
Запобігання втраті |
||
Запобігання пошкодженню |
||
2 |
Захист |
Встановлення паролю |
Встановлення рівнів захисту |
||
Обмеження доступу |
||
Шифрування |
||
3 |
Збирання |
Спостереження |
Вимірювання |
||
Опитування |
||
Анкетування |
||
Тестування |
||
Еспериментування |
||
4 |
Пошук |
Пошуковий запит в Інтернеті |
Пошук за каталогом |
||
Отримання даних з датчиків |
||
5 |
Опрацювання |
Порівняння |
Оцінювання |
||
Аналіз |
||
Перетворення |
||
6 |
Подання |
Сортування |
Упорядкування |
||
Систематизація |
||
Класифікація |
||
Структурування |
||
7 |
Передавання |
Надсилання даних |
Передавання даних |
||
8 |
Використання |
Прийняття рішень |
Вивчення |
||
Узагальнення |
||
9 |
Кодування |
Зміна форми подання у кодах |
Кодова таблиця |
||
10 |
Сприйняття |
Візуалізація |
Аудіювання |
||
Тактильне відчуття |
||
Нюх |
||
Смак |
||
Графіка |
||
Текст |
||
Мультимедіа |
Запитання. Що таке інформація?
Відповідь. Інформація – це сукупність деяких відомостей, повідомлень, даних,
знань, поданих у певному виглядів.
Приклади: роз’яснення основних понять або слів, виклад новин, відомості про подію,
знайомство з суспільним процесом за допомогою відео.
Запитання. Що таке повідомлення?
Відповідь. Повідомлення – це специфічна форма подання інформації за допомогою мови
знаків, жестів, сигналів тощо.
Приклади: сигнали, які ми чуємо, об’яви про деяку подію, доклад лектора, коментар на
форумі.
Запитання. Що таке дані?
Відповідь. Дані – це інформація, яку надано у формалізованому вигляді й призначено
для її подальшого опрацювання за допомогою технічних засобів.
Приклади: Ряд статистичних оцінок деякого процесу, таблиці чисел, перелік матеріальних об’єктів у відомості.
Запитання. Що таке інформатика?
Відповідь. Інформатика – це наука про загальні властивості, структуру інформації,
закони, методи та способи її вимірювання, зберігання, опрацювання та
передавання із застосуванням математичних методів і технічних засобів.
Приклади: Навчальний предмет у школі.
Запитання. Що таке інформаційні процеси?
Відповідь. Інформаційні
процеси – це послідовна зміна стану або уявлення про інформацію в результаті
дій, які з нею можна виконувати:
вимірювання, зберігання, опрацювання, передавання, захист інформації тощо
Приклади: кодування, архівація, фільтрація, сортування, пошук.
Запитання. Що таке інформаційна система?
Відповідь. Інформаційна система – це сукупність апаратних та програмних засобів,
які забезпечують автоматизацію, збирання, накопичення, опрацювання,
систематизацію, зберігання, подання, й передавання інформації.
Приклади: Навчальне середовище «Моя школа»,
шкільна локальна мережа з документацією школи.
Запитання. Що таке інформаційні
технології?
Відповідь. Інформаційні технології – це
сукупність засобів і методів керування інформаційними процесами, що
забезпечують виконання завдань щодо
пошуку, опрацювання, передавання інформації для отримання нової інформації
простан об’єкта або процесу.
Приклади: Офісні додатки з текстовим, табличним, графічним редактором та способи
створення та форматування об’єктів в цих середовищах.
Запитання. Що таке інформаційне суспільство?
Відповідь. Інформаційне суспільство –
це суспільство, в якому інформаційні процеси охоплюють усі галузі суспільного
життя.
Приклади: країни Європи.
Запитання. Що таке інформаційна
культура?
Відповідь. Інформаційна культура – це уміння
цілеспрямовано працювати з інформацією, використовуючі сучасні інформаційні
технології.
Приклади: інформаційна культура студента
Запитання. Що таке кібернетика?
Відповідь. Кібернетика – це наука про
загальні закони отримання, опрацювання та передавання інформації від машин і
живих організмів, які побудовано на принципах зворотного зв’язку. Завдання
кібернетики полягає у виивченні загальних властивостей процесу керування та
систем керування. Це наука, що дозволяє творити штучний інтелект і керувавати
ним( за Вінером). Цей термін
запропонував Анрі Ампер для позначення науки керування суспільством.
Приклади: кібернетика нейронних мереж.
Чинники
комунікації |
|||
Склад чинників |
Робот1-Робот2 |
Людина1-Людина2 |
Робот1-Людина2 |
Адресат (автор) |
Робот1 |
Людина1 |
Робот1 |
Адресант (приймач) |
Робот2 |
Людина2 |
Людина 1 |
Зміст повідомлення |
Зміст електросигналів |
Зміст слів |
Зміст імпульсів |
Код повідомлення |
Двійковий код |
Алфавітний код |
Шістнадцятковий код |
Контекст |
Програмний інтерфейс |
Політичний режим |
Палітра кольорів |
Контакт |
Хвильовий |
Мультимедійний |
Мережний |
Практична частина
Завдання 1. Опрацювати у редакторі презентацій перелік таких основних понять у вигляді
формату: запитання-відповідь.
1. Розкрийте найточніший
зміст інформаційного процесу: сприйняття інформації.
Сприйняття
– моделювання інформації за допомогою органів чуття та спеціальних пристроїв.
Сприйняття –
вимірювання інформації за допомогою органів чуття та спеціальних пристроїв.
Сприйняття – використання
інформації за допомогою органів чуття та спеціальних пристроїв.
Сприйняття – отримання інформації за
допомогою органів чуття та спеціальних пристроїв.
2.Розкрийте
найточніший зміст інформаційного процесу: пошук інформації.
Пошук
інформації – це виявлення потрібної інформації згідно поставленої ціллі за
допомогою інформаційно-пошукових систем у мережі Інтернет, базах (банках) даних
тощо.
Пошук інформації – це виявлення
особливостей і параметрів інформації за допомогою інформаційно-пошукових систем
у мережі Інтернет, базах (банках) даних тощо.
Пошук інформації – це виявлення
різного стану інформації за допомогою інформаційно-пошукових систем у мережі
Інтернет, базах (банках) даних тощо.
Пошук інформації – це обробка
різного стану інформації за допомогою інформаційно-пошукових систем у мережі
Інтернет, базах (банках) даних тощо.
3.
Розкрийте найточніший зміст інформаційного процесу: збирання інформації.
Збирання
інформації - це створення кодів вхідної інформації в інформаційній системі для
подальшого і опрацювання та використання в інформаційних технологіях. Як
правило, нову інформацію, яку зібрано автоматизованими системами, записується в
бази даних.
Збирання інформації - це
переглядання вхідної інформації в інформаційній системі для подальшого і
опрацювання та використання в інформаційних технологіях. Як правило,
переглянуту інформацію, яку зібрано автоматизованими системами, записується в
бази даних.
Збирання інформації - це накопичення
вхідної інформації в інформаційній системі для подальшого і опрацювання та
використання в інформаційних технологіях. Як правило, інформація, яку зібрано
автоматизованими системами, записується в бази даних.
Збирання інформації - це
перекодування вхідної інформації в інформаційній системі для подальшого і
опрацювання та використання в інформаційних технологіях. Як правило,
перекодовану інформацію, яку зібрано автоматизованими системами, записується в
бази даних
4.
Розкрийте найточніший зміст інформаційного процесу: опрацювання інформації.
Опрацювання
інформації – це застосування нової інформації на основі вихідної інформації.
Опрацювання інформації – це
отримання нової інформації на основі вхідної інформації.
Опрацювання інформації – це
поширення нової інформації на основі вхідної інформації.
Опрацювання інформації – це
передавання нової інформації на основі вхідної інформації.
5.
Розкрийте найточніший зміст інформаційного процесу: перетворення інформації.
Перетворення
інформації – це впорядкування вхідної інформації за однієї формою або
структурою.
Перетворення інформації – це моделювання вхідних
параметрів інформації в різних формах або структурах.
Перетворення інформації – це
зміна вхідної інформації з однієї форми або структури в іншу.
Перетворення інформації – це
неадекватна реакція комп’ютера на вхідну інформацію.
6.
Розкрийте найточніший зміст інформаційного процесу: формалізація інформації.
Формалізація
– це відтворення даних, які надходять із різних джерел у цифрових формах,
придатних до порівняння та підвищення рівня їх доступності.
Формалізація – це дослідження невідомих даних, які
надходять із різних джерел.
Формалізація – це обробка даних,
які надходять із різних джерел, до простішої форми, придатної до порівняння та
підвищення рівня їх доступності.
Формалізація – це переведення
даних, які надходять із різних джерел, до однакової форми, придатної до
порівняння та підвищення рівня їх доступності.
7.Розкрийте
найточніший зміст інформаційного процесу: фільтрація інформації.
Фільтрація
інформації – це відсів «зайвих» даних, які не впливають на прийняття рішень
(при цьому має зменшитися рівень «шуму», а вірогідність і адекватність даних –
зрости).
Фільтрація інформації – це збір
«зайвих» даних, які не впливають на прийняття рішень (при цьому має зменшитися
рівень «шуму», а вірогідність і адекватність даних – зрости).
Фільтрація інформації – це
використання «зайвих» даних, які не впливають на прийняття рішень (при цьому
має зменшитися рівень «шуму», а вірогідність і адекватність даних – зрости).
Фільтрація інформації - це виокремлення
серед різного виду шумів корисного сигналу інформації.
8.
Розкрийте найточніший зміст інформаційного процесу: сортування інформації.
Не
існує такого інформаційного процесу.
Сортування інформації – це
зображення інформації за заданою ознакою для надання зручності у використанні,
підвищення рівня її доступності.
Сортування інформації – це
упорядкування інформації за заданою ознакою для надання зручності у
використанні, підвищення рівня її доступності.
Сортування інформації – це
створення віртуального макету інформації за заданою ознакою для надання
зручності у використанні, підвищення рівня її доступності.
9.
Розкрийте найточніший зміст інформаційного процесу: архівація інформації.
Архівація
інформації – це оцифровування інформації в зручній і доступній формі, яка
служить для зни¬ження втрати під час зберігання, підвищення її надійності.
Архівація інформації – це запис
інформації в зручній і доступній формі, яка служить для зни¬ження втрати під
час зберігання, підвищення її надійності.
Архівація інформації – це
зберігання інформації в зручній і доступній формі, яка служить для зни¬ження
втрати під час зберігання, підвищення її надійності.
Архівація інформації – це
спрощення інформації в зручній і доступній формі, яка служить для зни¬ження
втрати під час зберігання, підвищення її надійності.
10.
Розкрийте найточніший зміст інформаційного процесу: кодування інформації.
Кодування
інформації – це фіксація інформації за допомогою спеціальних позначок – кодів.
Кодування інформації – це
кількісне оцінювання інформації за допомогою спеціальних позначок – кодів.
Кодування інформації – це
цифровий аналіз інформації за допомогою спеціальних позначок – кодів.
Кодування інформації – це
значення інформації із спеціальних позначок – кодів.
11.Розкрийте
найточніший зміст інформаційного процесу: шифрування інформації.
Шифрування
інформації – це кодування інформації певними символами та знаками з метою її
захисту.
Шифрування інформації – це
програмування інформації певними символами та знаками з метою її подальшої
обробки.
Шифрування інформації – це
перекодування інформації певними символами та знаками з метою її тестування на
істинність.
Шифрування інформації – це
запис інформації певними символами та знаками з метою її захисту від хибності
трактування.
12.Розкрийте
найточніший зміст інформаційного процесу: захист інформації.
Захист
інформації – це комплекс заходів, які спрямовано на використання споживачами
модифікованої інформації.
Захист інформації – це
технологія обробки інформації, яка спрямована на виявлення втрат після
відтворення та модифікації інформації.
Захист інформації – це комплекс
заходів, які спрямовано на запобігання втрат, відтворення та модифікації
інформації
Захист інформації – це система
заходів, яка спрямовано на використання інформації споживачами Інтернету після
її відтворення та модифікації.
Завдання 2. Створити таблицю у
текстовому редакторі на одній сторінці формату
А4 відповідно до зразка:
Способи захисту інформації
|
Способи
захисту |
Причини
ЗАХИСТУ |
Потреби
в Інтернеті |
1 |
Створити робоче електронне середовище для дитини. |
Щоб
діти не стали залежними від комп’ютера та ігор. |
Гра |
2 |
Регламентувати тривалість перебування
в Інтернеті. |
Охорона
та збереження, зловживання здоров’ям дітей. |
Інформація |
3 |
Використати
функції батьківського контролю в операційній системі. |
Щоб
дитина навчалася не на власних помилках. Аби не відновлювати те, що
втрачено. |
Реклама |
4 |
Використовуйте
програмні засоби захисту:
антивірус; спамфільтр. |
Щоб
не було стороннього втручання в електронне середовище. |
Навчання |
5 |
Навчати дітей критично
ставитися до інформації в Інтернеті. |
Щоб
дитина не стала заангажованою або
обманутою. Виявлення і запобігання фейкам в мережі. |
Спілкування |
6 |
Навчати
дітей не повідомляти конфіденційні дані. |
Щоб
не використали дитину в корисних
інтересах сторонніх осіб. |
Розваги |
7 |
Знати
про небезпеку безкоштовного публічного Wi-Fi . |
Мережі
можуть робити доступними дані вашого пристрою та потурання авторським правом. |
Фільми |
8 |
Не ігноруйте питання,
що надходять від дітей. |
Щоб
розповідати про те, що викликає в дитини хвилювання чи
захоплення. |
Музика, співи |
9 |
Вибрати сайти, виходячи
з віку дитини. |
Збереження
психічного здоров’я дітей. |
Торгівля, комерція |
10 |
Заборонити
або дозволити завантаження файлів. |
Охорона дитини від шкідливого контенту. |
Фотографія |
11 |
Обмеження кола недобросовісних людей,
з якими діти можуть спілкуватися. |
Щоб визначити, що
є дозволеними для використання. |
Музеї, галереї |
12 |
Надання старшим дітям більшої відповідальності. |
Щоб визначити, що
є важливим для майбутнього дитини. |
Спорт |
13 |
Контроль
відвідування різних сайтів. |
Щоб оберігати дитину від небажаних наслідків її
поведінки. |
Чати |
14 |
Вивчення правил поведінки в мережі. |
Виховати чемність,
чесність, пунктуальність дитини. |
Відеоконференції |
15 |
Спілкуватися з реальними а не
віртуальними знайомими. |
Уникнути маніпуляцій над
поведінкою дитини. |
Довідники |
16 |
Ознайомити
дітей з можливими ризиками й забезпечити необхідний захист. |
Щоб навчити способам захисту
дитини в мережі. |
Подорожі |
17 |
Практично
навчити дітей комп’ютерній грамотності . |
Допомогти
дитині самостійно налаштувати електронне середовищі згідно своїх потреб. |
Діловодство |
18 |
Розширення або збереження обов’язків та
прав дитини під час розвитку у разі досягнення успіхів. |
Прагнення дітей самостійності під час навчання та визнання друзів,
бажання зайняти гідне місце в житті країни. |
Урядування |
19 |
Реально
оцінювати рівень
достовірності
й безпеки
інформації. |
Уникнути насилля над дитиною,
руйнування психіки дитини, обмеження правових норм дитини. |
Громадська
діяльність |
20 |
Виявляти
небезпечні контакти дітей в мережі та
попереджати їх. |
Уникнути онлайн-шахрайство
дітей («Передзвони мені» тощо). |
Соціальні
мережі |
21 |
Виявляти
кіберпереслідування дітей в мережі та оберігати дітей від погроз,
принижень, обманів. |
Уникнути збирання
та розголошення приватної інформації про дітей. |
Хмарні технології |
Результати
виконання практичної частини( це
презентація і текстовий документ з таблицею)
надіслати на електронну адресу vinnser@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар