середа, 1 вересня 2021 р.

02.09.2021. Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів.

 

Заповнити форму "Персональні дані"


Тема: Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів.


Теоретична частина.

Виконайте ігрове онлайн-завдання

1)Алгоритм приготування манної каші

Осмисліть таке оффлайн-завдання

2)У вас є два  відра ємністю на 4 літри та 7 літрів.  Воду можна брати із річки. Виливати воду можна назад у річку. Переливати воду можна із відра у відро. Як отримати  точно 6 літрів води за допомогою даних двох відер?


Записуємо алгоритм у вигляді таблиці

Складемо алгоритм отримання 6  літрів  води у вигляді таблиці:

Алгоритм переливання води у відрах для отримання рівно 6 літрів

№ переливання

Кількість води у відрі на 4 літри

Кількість води у відрі на 7 літри

Сума води у двох відрах

1 дія

0 літрів

7 літрів

7 літрів

2 дія

4 літрів(наповнює)

7-4=3 літри

7 літрів

3 дія

4-4=0 літрів(виливаємо)

3 літри

3 літрів

4 дія

0+3=3 літри(наповнюємо)

3-3=0 літрів

3 літрів

5 дія

3 літрів

0+7=7 літрів(наповнюємо)

10 літрів

6 дія

3+1=4 літрів

7-1=6 літрів

10 літрів

7 дія

4-4=0 літрів

6 літрів

6 літрів

 Самостійно отримайте рівно 5 літрів води.

Осмисліть таке оффлайн-завдання

3) Зберіть усі яблука, що на картинці, якщо дозволяється виконати: 1) будь-яку кількість постріл на 30о; 2) будь-яку кількість постріл на 45о.



Як зібрати усі яблука за найменшу кількість пострілів?

 

Записуємо алгоритм у вигляді таблиці 

Алгоритм виконання пострілів для збирання яблук

пострілу

15о

0о

15о

30о

45о

60о

75о

90о

Початковий стан

 

 

 

 

 

 

 

 

1 постріл

 

 

 

 

На 45о

 

 

 

2 постріл

 

 

 

 

 

 

 

На 45о

3 постріл

 

 

 

 

 

На  30о

 

 

4 постріл

 

 

 

На  30о

 

 

 

 

5 постріл

На 45о

 

 

 

 

 

 

 

6 постріл

 

 

На  30о

 

 

 

 

 

 

Вивчаємо тлумачення слова "алгоритм"






Наводимо окремі приклади використання алгоритмічних дій в різних предметних областях.

І. Подумайте,  хто може стати виконавцем таких алгоритмічних дій:

                     Алгоритми в математиці:

1.   Порядок дій у числовому виразі(Робот, Учень, Калькулятор).

2.   Порядок дій під час розв'язування лінійного рівняння.

3.   Порядок дій під час розв'язування задачі на роботу.

4.   Порядок дій під час креслення геометричної фігури.

5.   ………(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

 

 

ІІ. Подумайте, за якою ознакою впорядковуються  дії  виконавцями  таких алгоритмічних дій:

               Алгоритми в лінгвістиці:

1.    Порядок дій під час морфологічного аналізу будови слова.(Місце розташування  букв у слові)

2.    Порядок дій під час синтаксичного аналізу речення.

3.    Порядок пунктів під час створення плану учнівського відгуку на художній твір.

4.    …….(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

5.    ……..(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

ІІІ. Подумайте,  за якою ознакою повторюються  події  при  таких алгоритмічних діях:

              Алгоритми в історії:

1.    Порядок виборів усіх президентів України  на хронологічній прямій.(Через кожні 5 років)

2.    Порядок змін в України під час майданних дій в революційний період.

3.    Порядок дій під час розкопок артефактів стародавньої історії України.

4.    Порядок подій під час утворення імперій в стародавній історії Риму та Греції.

5.    ……..(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

 

ІV. Подумайте,  з  яких подій утворюються такі  алгоритмічні дії:

                    Алгоритми в медицині:

1.    Протоколи процесів вилікування від вірусного зараження.(Миття рук, полоскання горла)

2.    Протоколи підготовки до складних операцій.

3.    Порядок хірургічних маніпуляцій під час операції.

4.    …………………..(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

5.    ………………..(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

 

V. Подумайте,  за якою ознакою розгалужуються (подвоюються) події  при  таких алгоритмічних діях:

                  Алгоритми в освіті:

1.    Розклади уроків для деяких учнів або  класів.(Поділ класів на дві групи)

2.    Календарні плани учителів для вивчення предметів або курсів.

3.    Розклад дзвінків для уроків в закладі.

4.    ………..…..(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

5.    …………………..(наведіть власні приклади алгоритмічних дій)

 

VІ. Подумайте,  за якою ознакою  закінчується повторення групи  події  при  таких алгоритмічних діях:

            Алгоритми в побуті:

1.    Режим дня для дітей в сім'ї.(Успішного і точного виконання режиму  дітьми)

2.    Порядок дій під прибирання в кімнаті.

3.    Кулінарний рецепт для приготування страви.

4.    Порядок дій під час вимикання смартфону.

5.    ……………..

VІІ. Подумайте,  за якою ознакою  нумеруються  події  при  таких алгоритмічних діях:

            Алгоритми в транспорті:

1.    Графік руху поїздів на вокзалі.

2.    Порядок дій під час посадки в літак.

3.    Маршрути руху громадського транспорту у місті.

VІІІ. Подумайте,  за якою ознакою  номерується  події  при  таких алгоритмічних діях:

          Алгоритми в інформатиці:

1.    Порядок дій під час вимикання комп'ютера.

2.    Порядок під час реєстрації персонального акаунту в деякому хмарному середовищі.

3.    Порядок дій під час створення презентації.

4.       Порядок дій для впорядкування статистичних даних в таблиці.

5.       Порядок дій під час автоматизованого створення веб-ресурсу.


Практична частина.

Завдання для самостійного опрацювання.

1. Наведіть приклади алгоритмічних подій, в яких ви брали участь і запишіть їх у електронний блокнот. Збережіть цю інформацію.
2. Створіть порядок дій, які ви виконуєте під час вивчення вірша напам'ять і запишіть цей порядок дій в електронний блокнот у вигляді нумерованого списку. Збережіть цю інформацію у текстовому файлі.
3. Створіть список предметів, які ви вивчаєте і впорядкуйте його за власними вподобаннями та критеріями. Запишіть впорядкований список предметів в електронний блокнот і збережіть його у текстовому файлі.
4. Створіть засобами графічного редактора маршрути рухів між визначними місцями міста: музеями, стадіонами, вокзалами; базарами, гіпермаркетами. Збережіть цю інформацію у графічному файлі.
5. Створіть порядок алгоритмічних дій в завданнях на веб-сторінці: Code.org
https://studio.code.org/s/course1.


Результати виконання завдань надіслати вашому учителю на електронну  адресу:
 vinnser@gmail.com (Сергій Петрович).

Немає коментарів:

Дописати коментар